Методична скарбничка
             

Меню


Рейтинг учнів
2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008

Корисні посилання









Категорії
Білінська Ольга Володимирівна [7]
Бодак Світлана В'ячеславівна [1]
Будзанівська Надія Миколаївна [2]
Бурда Ольга Всилівна [1]
Васильчик Роман Миколайович [11]
Воробець Елла Олегівна [1]
Городиський Леон Леонович [1]
Гуцкалюк Леся Ігорівна [2]
Кавулич Марія Ярославівна [1]
Кокайло Наталя Михайлівна [4]
Кравчук Галина Василівна [4]
Кріль Ганна Йосипівна [0]
Лось Лідія Омелянівна [1]
Мартинчук Надія Броніславівна [13]
Паламарчук Надія Романівна [4]
Погоріла Ольга Степанівна [1]
Стецько Наталія Богданівна [7]
Табас Людмила Степанівна [2]
Трач Наталія Ігорівна [2]
Туркула Лідія Володимирівна [3]
Шміло Оксана Анатоліївна [1]
Яворська Ольга Богданівна [1]
Вивчаємо досвід [28]

Форма входу

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Пошук

CO.KZ WebGroup

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Вітаю Вас, Гість · RSS 19.07.2019, 14:12

Головна » Файли » Методична скарбничка » Вивчаємо досвід

15 характеристик вчителя XXI століття
01.12.2015, 11:21

Останні технологічні досягнення вплинули на багато сфер нашого життя і змінили те, як ми спілкуємося, співпрацюємо, вчимося і, звичайно, навчаємо інших. Водночас ці успіхи розширили  наш словник, додали до нього визначення, наприклад, цифрових аборигенів, цифрових емігрантів, а також – “учителя XXI століття.”

Чи чули Ви коли-небудь такі фрази, як “вчитель XXI століття” або “вчитель XIX століття.” Швидкий пошук Google запевняє, що немає таких словосполучень. Зміна “XX” на”XXI” приносить зовсім інші результати: школи XXI століття, освіта XXI століття, учитель XXI століття, навички XXI століття – все там! Я пошукала і в Twitter Hashtags і Amazon, але результати виявились такими ж самими – нічого про “вчителя XXI століття”, але дуже багато для ” XXI “: # teacher21, # 21stcenturyskills #21stCTeaching. Книг з назвами, що включають”XX століття” також немає, але є досить багато про викладання XXI століття.

 

Очевидно, що навчання в XXI столітті зовсім інше явище. Ще ніколи навчання не відбувалось так, як  зараз: скрізь, весь час, на будь-яку можливу тему, підтримуючи будь-який можливий стиль навчання. Але що це означає бути вчителем XXI століття?

Нижче 15 характеристики вчителя XXI століття:

КЛАС ОРІЄНТОВАНИЙ НА УЧНЯ І ПЕРСОНАЛЬНИЙ ПІДХІД

Оскільки учні мають доступ до будь-якої інформації, звичайно, немає змісту “годувати їх з ложечки” знаннями або вчити за принципом “всі однакові”. Учні мають різні особливості, цілі й потреби, і пропонувати персональний підхід не тільки можливо, але й бажано. Коли учні роблять власний вибір, вони наче «володіють» своїм навчанням, а це підвищує внутрішню мотивацію і вимагає більших зусиль – ідеальний рецепт для поліпшення результатів навчання!

 


УЧНІ  – ТВОРЦІ

Сьогоднішні учні мають найновіші технологічні інструменти, але, їх використання у багатьох випадках ледь виходить за рамки спілкування з родиною та друзями за допомогою чату, повідомлень або дзвінків. Навіть якщо учні в даний час вважаються цифровими аборигенами, багато з них –  далекі від виготовлення власного цифрового контенту. У той час як вони володіють власними дорогими пристроями з можливостями писати блоги, створювати інфографіку, книги, відео… у багатьох класах, як і раніше, їх просять вимкнути всі пристрої. А паперові зошити, на жаль, часто просто викидають. Якщо ж дати учням шанс, вони можуть створювати гарні і творчі блоги, фільми, або цифрові історії, якими вони будуть пишатися і ділитися з іншими.


ВИВЧЕННЯ НОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Для того, щоб мати можливість запропонувати учням вибір, в нагоді стане власний досвід і знання. Технології продовжують розвиватись, їх потрібно розуміти. Перевага в тому, що нові технології є новими як для новачків, так і досвідчених викладачів. Я користувалась підпискою на сайті http://www.lynda.com, який має багато ресурсів для вивчення нових технологій.

 


БУДЬТЕ ГЛОБАЛЬНИМИ

Сучасні засоби дозволяють легко дізнатися про інші країни і людей з перших вуст. Звичайно, підручники ще достатньо важливі, але якщо можна було б вивчати мови, культури, розвивати комунікативні навички і фактично говорити з людьми з інших частин світу?!

Дивно, що хоча всі інструменти доступні, ми як і раніше дізнаємось про інші культури, людей і події зі ЗМІ. Варто навчати учнів, як використовувати такі інструменти, щоб  вони могли “відвідати” будь-який куточок планети.


ВИКОРИСТОВУЙТЕ СМАРТФОНИ

Ще раз: коли учні побачать свої пристрої в якості цінних інструментів, які підтримують знання (а не відволікають), вони почнуть їх використовувати з навчальною метою. Я пам’ятаю мої перші роки викладання, коли я не дозволяла використовувати мобільні телефони в класі, і пробувала пояснити кожне нове слово або відповісти на будь-яке питання самостійно. Сьогодні я навіть і не подумаю це робити!

Я дізналася, що різні учні мають різні потреби, коли мова заходить про те, що їм потрібна допомога з новими словами або пошуком відповідей на запитання. Тому немає необхідності витрачати час і щось пояснювати, що може бути корисно тільки одному або двом учням. Навчання полягає в тому, щоб зробити учнів незалежним і навчити їх шукати відповіді.

Я бачила позитивні зміни з тих пір, як я почала використовувати пристрої з навчальною метою. Насправді, іноді я навіть відповідаю: “Я не знаю – використовуйте Google і розповідайте нам усім”.


ВЕДІТЬ БЛОГ

Я писала про важливість блогів, як для учнів, так і для вчителів. Навіть мої новачки з англійської бачили, як важливо писати для реальної аудиторії і бачити їхню цифрову присутність.  Питання чи бути блогу, чи ні, більше не має стояти перед нами.

 


ЙДІТЬ В ОНЛАЙН

Ще один важливий пункт для зменшення паперової роботи – організувати навчальні матеріали для своєї діяльності на своєму власному веб-сайті.  Давайте посилання на онлайн ресурси і пропонуйте дискусії онлайн. На відміну від паперової роботи це дозволяє учням  обмінюватися думками і ресурсами у більш організованій формі.


СПІВПРАЦЮЙТЕ

Технології дозволяють співпрацювати з іншими вчителями та учнями. Створення цифрових ресурсів, презентацій та проектів разом з іншими педагогами і учнями зробить діяльність у класі реальною. Співпраця повинна виходити за рамки спільного використання документів за допомогою електронної пошти або створення PowerPoint презентації. Багато великих ідей ніколи не виходять за рамки розмови або паперу, що є великою втратою! Співпраця в глобальному масштабі може змінити весь наш досвід!


ВИКОРИСТОВУЙТЕ TWITTER

Участь у Twitter-чаті є найбільш дешевим і ефективним способом організувати свою власну аудиторію, що залишатиметься в курсі досліджень, ідей і питань у певній галузі. Ми можемо рости професійно і розширювати наші знання, якщо щодня розмовляємо про свою працю.


ЗАЛУЧАЙТЕ ОДНОДУМЦІВ

Залучайте однодумців!  Знову ж таки, сьогоднішні інструменти дозволяють зв’язатись із будь-ким у  будь-якому місці, у будь-який час. У вас є питання до експерта або колеги? Просто підключіть їх за допомогою соціальних медіа!


ЗАСТОСОВУЙТЕ ПРОЕКТНО ПОБУДОВАНЕ НАВЧАННЯ

Сьогодні учні мають доступ до оригінальних документів, текстів, експертів зі всього світу, а також однодумців, що вивчають такий самий предмет в іншому кутку світу. Вони повинні розвивати в собі здатність критично мислити та ставити правильні запитання, проводити дослідження, контактувати експертів та створювати проекти, користуючись ресурсами, що вже є у них в руках. Все чого потрібно їм від вчителя – це супровід!

 


БУДУЙТЕ ПОЗИТИВНУ ПОВЕДІНКУ ОНЛАЙН

Це може видаватись очевидним, але  для сьогоднішніх вчителів важливо моделювати, як правильно використовувати соціальні медіа, як виробляти і публікувати цінний контент,  як організувати спільне використання ресурсів онлайн. Підтримання професійної поведінки і в класі, і онлайн допоможе побудувати позитивну поведінку учнів.


ПРОГРАМУЙТЕ

Це може здатися складно, але кодування не що інше, як певний рівень грамотності в наш час. Як олівець або ручка були “інструментами” XX століття, сьогодні вчитель повинен вміти працювати з сьогоднішнього ручкою і олівцем, тобто, комп’ютером. Програмування дуже цікаво вивчати. Коли напишеш сторінку на HTML – дивовижні почуття! Знову ж таки, це lynda.com чудовий ресурс, щоб почати програмувати!

 


БУДЬТЕ ІННОВАЦІЙНИМИ

Я запрошую вас розширити вашу скриньку інструментів і спробувати нові способи викладання, яких ви ще не пробували – навчайте за допомогою соціальних медіа, замініть підручники на веб-матеріали. Не заради самих ресурсів, а заради учнів!

З тих пір, як я почала використовувати TED-ролики і робити власні події на основі цих відео,  мої учні стали давати мені більш позитивні відгуки. Вони люблять використовувати Facebook для обговорення та анонсів з класу. Вони цінують новинки – НЕ нові інструменти, але нові, більш продуктивні і цікаві способи їх використання.


ПРОДОВЖУЙТЕ ВЧИТИСЬ

Оскільки нові технології продовжуватимуть з’являтись, навчання і призвичаювання до них є надзвичайно необхідним. Добрі новини – це завжди весело, і навіть 20 хвилин в день – це довгий шлях!

Як завжди, діліться своїм баченням і коментуйте!

 

 

 

 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100008456051425&fref=ts

Категорія: Вивчаємо досвід | Додав: nadiamartinchuk
Переглядів: 119 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Copyright MyCorp © 2019
Безкоштовний хостинг uCoz

Теребовлянський навчально-виховний комплекс Тернопільської обласної ради

Будемо дуже раді бачити Вас знову на нашому сайті. Зауваження та пропозиції надсилайти на адресу : Tergimnazia@ukr.net