23-24 березня 2021 року відбувся тренінг «Ключові напрями виховної роботи у Теребовлянському профільному ліцеї (національно-патріотичне виховання)». Захід проходив у рамках проєкту «Реформування закладів інституційного догляду та виховання дітей в Тернопільській області», що реалізується на замовлення Міністерства соціальної політики України за підтримки Світового банку.
Дводенний тренінг був спрямований на формування готовності педагогічних працівників закладу виконувати нові завдання виховної роботи у контексті гострих завдань сьогодення, потреб і запитів сучасних дітей. Тренінг продовжив ряд навчальних заходів, передбачених у плані трансформації Теребовлянського НВК, проведення яких розпочалося у 2020 році.
Тренерами були: Петрочко Жанна Василівна, професор кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи Інституту людини Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор, експерт проекту; Кириченко Валентина Іванівна, провідний науковий співробітник лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя Інституту проблем виховання НАПНУ, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник.
Програма тренінгу складалася із п’яти сесій. Зокрема, сесія «Патріотизм як цінність і основа єдності нації» передбачала занурення у теоретичні витоки проблеми національно-патріотичного виховання у закладах освіти; презентувала суспільно-державницькі цінності українського народу і «Стратегію національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки». Під час сесії «Аналіз ресурсних можливостей і перешкод для впровадження національно-патріотичного виховання» було розкрито виклики сьогодення, осмислено ресурсний потенціал інституцій і суб’єктів національно-патріотичного виховання, можливості та перешкоди на шляху його організації та здійснення.
Сучасні підходи і методи (історико-порівняльний, наративний, кластерний, особистісної репрезентації та інші), які виявили свою ефективність у національно-патріотичному вихованні; продуктивні практики роботи з дітьми та молоддю були відпрацьовані на сесії «Організаційно-методичне забезпечення національно-патріотичного виховання у закладі освіти».
Особлива увага на тренінгу була приділена питанню участі дітей та молоді в житті суспільства, соціально значущих діях, активізації участі дітей у національно-патріотичному вихованні.
Тренери висвітлили характерні особливості й переваги партнерства на рівні територіальної громади у здійсненні виховної роботи з вихованцями Теребовлянського профільного ліцею. На тренінгу було наголошено, що соціальна солідарність, згуртованість сприяє вирішенню спільних завдань різної складності, підвищенню єдності учасників освітнього процесу, мешканців місцевих громад й українського суспільства в цілому.
|